Meultjes.reismee.nl

Aankomst in Bangkok

Na een 26 uur durige reis zijn we dan eindelijk aangekomen in Bangkok. Aangezien Marjon de gehele reis niet had geslapen heeft ze dit enigzins ingehaald vlak na aankomst in ons hotel. Een prima hotel (Navalai River Resort) met een zwembad op het dak. Vivienne en Marjon hebben daarna gelijk het zwembad getest en goed bevonden. Daarna zijn we de stad ingegeaan om Vivienne de talloze markten te laten zien. Het druktste toeristische centrum is op 5 min. lopen van ons hotel. Dus geen moeite om daar al lopend naar toe te gaan. Vivienne's indruk was dat het er druk en ook wel een beetje vies was. Waarom maken ze het niet wat mooier en netter? Maar nadat we haar hadden uitgelegd dat de mensen daar geen geld voor hebben begreep ze dit wel. Uiteraad zijn de eerste souvenirs aangeschaft en heeft Sophie al wat ze wilde.. Uiteindelijk hebben we besloten om in ons hotel te gaan eten. Prachtig gelegen aan de grote rivier in Bangkok (Chao Praya) hebben we heerlijk gegeten. Wel behoorlijk duur, maar omdat we zeker geen ziekte wilde gaan oplopen zo aan het begin van de vakantie was dit een veilige en ook mooie keuze. Maar duur is ook relatief. We hebben gegeten met z'n drien met voor- en hoofdgerecht en koffie toe voor totaal 35 euro dus met 3 personen. Dus valt wel erg mee. Maar voor Thaise begrippen waarschijnlijk zeer prijzig. Al met al een leuk begin van de kennismaking van Thailand voor Vivenne en ook erg leuk voor ons......