Meultjes.reismee.nl

NY Yankees tegen de Baltimore Orioles: 4 tegen 5!!!

De New York Greeter is een concept waarbij een Newyorker toeristen door de stad loodst en ze plekken laat zien buiten de gebaande paden. Dit was een vondst van Monique en onze gids Bob uit Staten Island was een welbespraakte, enthousiaste gepensioneerde leraar die ons hele leuke dingen heeft laten zien. Bijvoorbeeld de enorme schoenenzaak DSW, de lokale groente- en fruitmarkt, een prachtig oud gebouw met antieke tapijten etc. Ook namen we nog een kijkje in de restanten van Little Italy, maar meer dan 2 straten is dat niet. Chinatown neemt steeds meer ruimte in beslag en Bob liet ons van alles zien en sloot de dag af met een late lunch in een smoezelig Chinees restaurantje waar we vreselijk lekker hebben gegeten. Dank je wel Bob!! Wij hadden voor deze dag ook on-line kaartjes gekocht voor een baseballwedstrijd in het Yankeestadium. Door de spits en het uitvallen van sommige lijnen, was de metro ongelooflijk druk en benauwd. In de wagons geldt ook gewoon: door blijven stapelen tot het echt gevaarlijk wordt... Erg voor de mensen die dagelijks het traject naar de Broncx moeten afleggen hoor. De wedstrijd was een sublieme ervaring. Bij binnenkomst krijg je meteen te horen 'Welcome in Yankee Stadium' en alles is logistiek gezien perfect geregeld. We zaten bijna op de bovenste rij: prima plek om de sfeer goed te proeven! Na drie uur bleken de Orioles helaas te sterk voor de Yankees maar wij hadden een prachtige avond uit gehad.