Meultjes.reismee.nl

Watervallen en jungle hotel

Vandaag zijn we naar de watervallen van Erawan geweest. Erg mooier watervallen die te bezoeken is door het beklimmen van 7 niveau's. En dat in een prachtig nationaal park. Het water is er zo schoon dat het door zou kunnen gaan als drinkwater. Zo helder is het. Maar dit wordt door de instanties ook goed bijgehouden. Zo Is het bijvoorbeeld verplicht om voor iedereen die een flesje drank mee naar boven neemt verplicht om hiervoor statiegeld te betalen. Die krijg je na afloop en het laten zien van het flesje weer terug. Zo voorkomen ze dat er rommel achterblijft in het oerwoud of in het water. Etenswaren meenemen naar boven is verboden. In 7 niveau's dus naar boven. Vivienne vond dat wat veel, maar naar anderhalf uur klimmen waren we dan eindelijk boven. En dat in de bloedhitte van vandaag. We mochten daar ons zelf verwennen met een heerlijke zwempartij in het kristalheldere water. En dat ook nog tussen de vissen die je heel erg duidelijk om je heen zag zwemmen. Dat de dieren helemaal niet bang waren bleek wel uit het feit dat zodra je met de voeten in het water stond deze vissen onmiddellijk naar je toe zwommen en aan je voeten begonnen te knagen. Iets wat Ron en Vivienne wat minder vonden. Marjon vond het geweldig en heeft dit dan ook volop toegestaan! Verder zijn we onderweg diverse apen tegen gekomen die hoog in de bomen boven ons zaten. Zo af en toe kwam er een aap op een niveau naar beneden en nam dan wat spullen mee van een toerist. Voor het eerst een aap een zak chips zien eten! Al met al een erg leuke trip. Daarna zijn we naar ons hotel gegaan. Jungle raft hotel. Een hotel gebouwd op vlotten in de rivier Kwai. Een hotel zonder stroom en helemaal terug naar de natuur. Vivienne en Ron hebben nog in het water gezwommen. Nou gezwommen.... Het was meer zich laten meedrijven op de stroom van het water en dan aan het eind van het hotel weer klimmen naar het hotel. Erg leuk en iets waar Vivienne geen genoeg van kreeg. Na het diner hebben we nog een voorstelling gezien van Burmeese dansers. Daarvoor moest iedereen een entreebewijs kopen. Maar Da kan ik iedereen afraden. Een kwartier voorstelling zoals je in Indonesië ook overal kunt zien. Een afknapper dus. En nu voor het eerst slapen onder een klamboe. Wat er is geen airo en alle insecten kunnen makkelijk onze kamer insluipen. Iets wat hier in de jungle zeer waarschijnlijk is.