Meultjes.reismee.nl

GSD Dag

Na gister niet gedoucht te hebben in de jungle (want: koud rivierwater), hebben we vandaag uitgeroepen tot Grote Stink Dag. Het blijft verstikkend heet met een graadje of 33, je bent in een mum doorweekt en - echt getest - daar kan geen Rexona of Dove deo tegenop. Maar je went eraan! Leek ons wel vervelend voor onze medepassagiers, want vannacht slapen we in de nachttrein naar Chiang Mai (noorden, ca 800 km verderop). Maar eerst hebben we 's middags Ayutthaya bekeken. Dat is de oude hoofdstad van Thailand, eeuwen geleden verwoest door de Birmezen. Wat overbleef zijn ruïnes, mooi en deels gerestaureerd. Ruim op tijd kwamen we op het station van Ayutthaya aan, maar de Thaise NS blijkt het niet veel beter te doen dan in Nederland: 3 uur vertraging. Tijd zat om met een ander Nederlands onderwijzersstel koffie te drinken in een leuk tentje met de naam ' Seven Seas'. Overnachten in de trein is heel erg leuk (volgens Vivienne het leukste tot nu toe)! Gauw bedje opklappen, matrasje en dekentje worden neergelegd , jij klimt erin en doet een stel glanzende, blauwe gordijntjes dicht en gaat liggen in je eigen cocon. Heerlijk geslapen! PS: op station zat een oudere Thaise man steeds naar ons te lachen en kijken. Opeens pakte hij stiekum een telefoon en maakte een foto van ons. Souvenir?