Meultjes.reismee.nl

Vang Vieng: een backpackersparadijs

Vanochtend na ons ontbijt zijn we gelijk naar een koffietent gegaan om te kijken of we nog grotere stukken taarten of koeken konden vinden. Dat is gelukt. Vivienne heeft een chocoladekoek gevonden die groter was dan een dinerbord. Marjon en ik hebben de grootste muffin gevonden die we ook hebben gezien. Zelfs na het delen van de muffin bleef er wat over... Nu lijkt het alsof we de gehele vakantie op zoek zijn geweest naar eten. Dat is niet zo. Maar grote stukken taart e.d. doen het nu eenmaal goed op een foto. Dus die komen met enige regelmaat voorbij! Tegelijkertijd namen een beslissing over het stranddeel van onze vakantie. Niet een eiland maar een kustplaats is het geworden, op 4 uur afstand van Bangkok. De Thaise koninklijke familie komt daar elk jaar dus dat moet wel goed zijn. Als dan ook nog het weer mee wil werken dan moet het wel goed komen..... In de middag hebben we met een rubberband de rivier afgedreven. 'Tubing' noemen ze dat hier. Ondertussen kom je dan vele cafeetjes tegen met veel housemuziek en oneindig veel cocktails en geestverruimende middelen. Dit is het walhalla voor backpackers. Deze jongeren tussen 20 en 30 jaar feesten er hier wat op los. Ondanks dat wij (Marjon en ik) er veruit de oudste en Vivienne de jongste waren hebben we er toch ervan genoten. We hadden 2 waterdichte zakken gekocht voor onze kleding en geld. Ik durfde toch maar niet ons fototoestel mee te nemen. Maar goed ook want de inhoud van de 2 zakken was na afloop drijfnat. Dus geen foto van ons maar een foto van internet! O ja, bij het startpunt van de tocht - een boot vol partytijgers - probeerde een backpacker Vivienne een slok whisky te geven. Een blik van Marjon deed hem terugdeinzen...