Meultjes.reismee.nl

Laos KIP en terug naar Bangkok

Laos is een bijzonder land. Prachtige bergen, erg arm, maar enorm vriendelijke mensen. Toch is arm hier een relatief: iedereen heeft hier voldoende te eten en te drinken. Het gaat om de andere voorzieningen zoals huisvestiging e.d. Veder merk je dat de wegen hier af en toe erg slecht zijn. Maar iedereen van de 5 miljoen inwoners is miljonair... Wij hebben diverse malen ons geld uit de geldautomaat gehaald en opnieuw geconstateerd dat we opnieuw miljonair geworden waren. Ja zo bijzonder, dat Gaston Starreveld van de postcodeloterij hier hard word uitgelachen mocht hij een cheque komen afleveren. Linda de Mol zou hier met haar programma miljoenenjacht geen enkele kans maken. En Lotto Weekend Miljonair is bij voorbaat kansloos op tv in Laos . De munteenheid KIP heeft een zeer lage koers: voor 90 euro krijg je 1 miljoen KIP! Vandaag was voor ons een echte reisdag. Met de bus van Vang Vieng naar Vientane en aansluitend een vlucht naar Bangkok. Heerlijk geslapen in het zeer luxe Jasmine Resort; eindelijk voelen we ons weer eens echt schoon!