Meultjes.reismee.nl

Romantiek

Op naar Canada for one day vandaag. In onze FADboy reden we naar het prachtige Thousands Islands gebied. Schitterend! Daar Uncle Sam's boattours gepakt naar een van die eilanden met daarop een mooi kasteel. Boldt Castle: wat een bijzonder verhaal zit er achter dit kasteel! Meneer Boldt was als arme 13 jarige jongen naar Amerika gekomen en maakte zijn fortuin in het hotelwezen. Voor zijn vrouw kocht hij een eiland - weer eens wat anders dan een bosje bloemen - waarbij hij het huis liet slopen en er een speciaal voor zijn vrouw ontworpen kasteel liet bouwen. Dat kasteel is op een Amerikaanse manier mooi: beetje nep, beetje overdadig maar knus en gezellig. Helaas overleed zijn vrouw in 1904 en Bildt stopte meteen met de bouw. Het kasteel was half af... Als je daar rondkijkt zie je dat ook: hoe hoger de verdieping des te meer is het ook onaf. Op de bovenste etage zie je het metselwerk, de houten balken etc gewoon zitten. Over een superhoge brug reden we Canada in. Nu is 1 dag natuurlijk veel te kort om iets zinnigs te zeggen, maar : wat een weids land, relaxte mensen en losse sfeer hier! We sliepen in een spiksplinternieuw motel in Kingston. ' s Avonds kwamen we in de buurt van de haven terecht in een gezellig Mexicaans restaurant, alleen moesten wel op onze tafel wachten aan de bar. Toen er plaats was, werd er omgeroepen: " Marion for six!" Dirk-jan plaagt me er nu nog mee...