Meultjes.reismee.nl

The White Mountains en Bar Harbor

Vandaag hebben we in de ochtend een wandeltocht gemaakt in de Flume Gorge kloof in The White Mountains. Deze tocht in het nationale park van The White Mountains is een 3,5 kilometer lange tocht door een kloof met diverse watervallen. We hadden ideaal weer voor deze wandeltocht door de prachtige natuur. Veel watervallen en prachtige beekjes! Alles was eigenlijk mooi. Het park was het zelfs gelukt om de eekhoorns de mensen te laten vermaken. Ze waren zo tam dat je begon te twijfelen of dit nu de nieuwste creatie was van Duracell batterijen. Je kon ze bijna aaien. Marjon is zelfs door een eekhoorn in haar vinger gebeten. Na deze tocht hadden we een verplaatsing van 5 1/2 uur naar de kustplaats Bar Harbor. Lange autorit die door velen van ons in de "FAD" mobiel slapend is doorgebracht. Ondertussen met Michel discussiërend over het niveau van de radiozenders alhier. We vonden het radiolandschap hier wat saai. Veel bekende oude hits, hier en daar wat countrymuziek en soms een dominee die probeert je aandacht te vragen. Maar echt vernieuwend en flitsend vonden we het niet! Dat zal hopelijk in New York wel anders zijn. Maar of we dan de tijd hebben om er naar te luisteren? Na aankomst in ons motel in Bar Harbor gelijk het stadje verkend. Typisch een toeristenplaats met in de hoofdstraat veel winkels en restaurants. Veel dure huizen en auto's, wat ons doet vermoeden dat dit toch wel een "mondaine" kustplaats voor de Amerikanen moet zijn. Na vanavond nog 1 conclusie kunnen trekken: Of er zijn geweldige Italiaans koks geëmigreerd naar Amerika, of de Amerikanen hebben een geweldige opleiding Italiaans koken!