Meultjes.reismee.nl

Acadia National Park

Bar Harbor, de plaats waar we vandaag zijn, ligt op een schiereiland zo'n 200 kilometer van de Canadese grens in het oosten van de Verenigde Staten. Om dit schiereiland liggen zeer vele eilanden. En het schiereiland met Bar Harbor is bijna geheel het Acadia National Park. Het is een prachtig gebied met bergen, bossen en geweldige stranden. Tijdens de wandeltochten die we hebben gemaakt klim je ook via rotspartijen omhoog. Weinig mooi aangelegde wandelpaden, maar ruwe rotsblokken waar je op moe klimmen om naar boven te komen. Alleen een heel klein blauw streepje op stenen geeft af en toe aan dat je de goede weg bewandeld. Erg leuk! Maar ook wel vreemd in een land waar alle risico's beperkt en omschreven moeten worden! In Nederland zou er op vele stukken van de route toch wel een hekwerk neergezet worden om te voorkomen dat er wat zou gebeuren. Maar niet hier. De natuur neem je zoals die is. Maar wat een enorm mooi gebied is dit. Geweldig! De zon deed ook goed zijn best om deze dag tot een perfecte wandeldag te maken. Vanavond gegeten bij een bar/restaurant. En voor het eerst heeft iemand iets terug laten sturen naar de keuken. Marjon had een hamburger die well done moest zijn. Deze was pikzwart en smaakte ook naar kooltjes. De serveerster was niet echt genegen om de hamburger gelijk terug te nemen. Ja onze hamburgers zijn op houtskool gegrild en bij een well done hamburger krijgt u een zwarte hamburger, was haar antwoord. Na wat aandringen kreeg Marjon uiteindelijk toch een nieuwe hamburger die deze keer in de oven werd bereid. Na het eten stuitten we op een optreden in een Ierse pub van het country-duo "AmberLeigh". Zelden hebben we zo'n geweldig goed optreden gehoord als van dit duo. En dat in een pub. Dit kan zo de Heineken music hall in als ze wat bekendheid hebben... Een geweldige gitarist en een fantastische zangeres die ook enorm goed viool en banjo kan spelen. Het optreden was geweldig! Bar Harbor is een mooie badplaats. Als we ooit zouden emigreren naar de V.S. Dan zou het geen straf zijn als we hier zouden "moeten" wonen"!!!!