Meultjes.reismee.nl

Kolibries

Ook nu weer een dag in en rondom het huis gehouden. Lekker lezen, zonnen, muziek luisteren en spelletjes spelen. Zo hebben we ook ontdekt dat er op ons een terras een speciale kolibrie waterbak hangt. Een waterbakje met een rode rand en kleine openingen. Hier kan alleen de kolibrie uit drinken. De vogels hebben een voorkeur voor de kleur rood, dus daarom heeft de waterbak een rode rand. Waarschijnlijk is het suikerwater wat er in zit. Dat schijnen ze lekker te vinden. Je ziet zeer geregeld kolibries op de bak af vliegen. We hebben ze dan ook regelmatig kunnen "bestuderen"...... Probleem is alleen dat die beestjes zo verschrikkelijk zenuwachtig heen en weer vliegen. De vleugels gaan ook zo snel heen en weer dat dit amper te volgen is. Alleen in stilstand op de drinkbak zijn ze te bekijken. Daarom hebben we hier een wedstrijd uitgeschreven wie de beste foto van een kolibrie kan maken in vlucht. Probeer dan maar eens die vleugels te "bevriezen" . Michel, Dirk-Jan en ik doen ons best. In de fotosessie mijn voorlopig beste resultaat hiervan.